Kształcenie i wychowanie w Seminariach Duchownych od XVI do połowy XX wieku
Kat.: 02388
W publikacji znajdziemy metodyczne pokazanie różnic w kilku modelach w formacji seminaryjnej stosowanych w nowożytności. Między innymi w modelach formacji św. Karola Boromeusza i Bartłomieja Holzhausera.
- Dostępność: Dostępne
- Dostawa: od 8,99 zł (Poczta Polska - ODBIÓR W PUNKCIE)
- Autor:
- ISBN:
- 978-83-8101-093-1
- Oprawa:
- Format:
- 16x,5 x 23,5 cm
- Liczba stron:
- 444
- Kod EAN:
- 9788381010931
59,00 zł -58% 25,00 zł brutto / egz.
Najniższa cena z 30 dni przed aktualną obniżką: 59,00 zł / egz. -58%
Opis
Książka zaczyna się od opisania reformy trydenckiej kształcenia kapłanów. Następnie, bazując głównie na źródłach z terenów Polski oraz Włoch, autor przybliża historię zmian, jakie przechodziła edukacja i wychowanie kapłanów.
W publikacji znajdziemy metodyczne pokazanie różnic w kilku modelach w formacji seminaryjnej stosowanych w nowożytności. Między innymi w modelach formacji św. Karola Boromeusza i Bartłomieja Holzhausera. A także ujednolicanie się tych mechanizmów kształcenia w obrębie Kościoła Zachodniego.
Na koniec ks. Orczyk dokonuje refleksji na temat poszukiwania dróg edukacji kleryków we współczesnym świecie. Autor zastanawia się, jaka powinna być formacja alumnów po soborze watykańskim II i jak zrealizować postulat większej otwartości na świat w wychowaniu seminaryjnym.
Ważną częścią książki są trudno dostępne materiały źródłowe: porządek dnia, program dydaktyczny, warunki przyjęcia do seminarium, przepisy wychowawcze.
W publikacji znajdziemy metodyczne pokazanie różnic w kilku modelach w formacji seminaryjnej stosowanych w nowożytności. Między innymi w modelach formacji św. Karola Boromeusza i Bartłomieja Holzhausera. A także ujednolicanie się tych mechanizmów kształcenia w obrębie Kościoła Zachodniego.
Na koniec ks. Orczyk dokonuje refleksji na temat poszukiwania dróg edukacji kleryków we współczesnym świecie. Autor zastanawia się, jaka powinna być formacja alumnów po soborze watykańskim II i jak zrealizować postulat większej otwartości na świat w wychowaniu seminaryjnym.
Ważną częścią książki są trudno dostępne materiały źródłowe: porządek dnia, program dydaktyczny, warunki przyjęcia do seminarium, przepisy wychowawcze.
Cechy
Autor: | |
Redaktor: |
|
ISBN: |
|
Oprawa: | |
Format: |
|
Liczba stron: |
|
Wydawca: | |
Kod EAN: |
|